Piotr Długosielski

DŁUGOSIELSKI PIOTR

student, członek reprezentacyjnej sztafety 4 x 400 m, olimpijczyk z Sydney (2000).

Urodzony 4 kwietnia 1977 w Warszawie, student. Lekkoatleta (176 cm, 64 kg ) AZS-AWF Warszawa (od 1992, trenerem był Leonard Dobczyński). Od 1996 współpracuje z trenerem kadry Józefem Lisowskim. Specjalizuje się w biegu na 400 m. Członek reprezentacyjnej sztafety  4 x 400 m z rekordem życiowym: 45.67 (30 czerwca 2001 Bydgoszcz). 2-krotny uczestnik mistrzostw świata w sztafecie 4 x 400 m: w Sewilli (1999), gdzie w finale nie startował i Edmonton (2001) gdzie wraz z R. Wieruszewskim, P. Haczkiem i P. Rysiukiewiczem zajął 4 m. w czasie 2.59.71. Uczestnik superligi Pucharu Europy w Bremie (2001) w zwycięskiej sztafecie 4×400 m wraz z P. Rysiukiewiczem, P. Haczkiem i R. Maćkowiakiem. W 1996 obronił pracę licencjacką Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości (wydział Ubezpieczeń na Życie i Zarządzania Funduszami Ubezpieczeniowymi). Obecnie kończy studia magisterskie w Bornemouth University (W. Brytania) i WSUiB – kierunek usługi finansowe. Poza lekkoatletyką – oddaje się żeglarstwu morskiemu i śródlądowemu (ma patent sternika jachtowego). Matka, Maria Długosielska-Żukowska była znaną lekkoatletką, sprinterką i skoczkinią w dal.

Bibl.: “Magazyn Olimpijski” , 2000, nr 8-9, s. 74;  “LA” ‘2000, s. 203, 204; “Lekkoatleta”  1997-2002 (rocznik); Kto jest kim, wyd. 4, s. 160; Kronika sportu 2001, s. 97; “Królowa Sportu”, 2002, nr 9, s. 11.
*2000 Sydney: 4 x 400 m – 2 m. w V biegu elim. (7 zesp.) z czasem 3.01.30, 5 m. w I półfin. (8 zesp.) z czasem 3.00.66, 7 m. w finale (8 zesp.) z czasem 3.03.22 (zw. USA – 2.56.35). Partnerami w sztafecie byli: F. Walotka i J. Bocian (tylko w elim.) oraz R. Maćkowiak, P. Rysiukiewicz i P. Haczek.

« powrót do listy
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.