Beata Mikołajczyk-Rosolska i Oktawia Nowacka nowymi ambasadorkami kampanii „Gramy Fair”

W dniu ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 mamy prawdziwą przyjemność ogłosić, że rodzina projektu „Gramy Fair” powiększa się o dwie wybitne i wspaniałe kobiety polskiego sportu: kajakarkę Beatę Mikołajczyk-Rosolską i pięcioboistkę Oktawię Nowacką.

– Dla Polskiej Agencji Antydopingowej współpraca z tak wybitnymi gwiazdami polskiego sportu jest niezwykle ważna. Postawa fair-play, której obie zawodniczki hołdują napawa nas optymizmem i motywuje do dalszej pracy na rzecz czystego sportu. Jesteśmy przekonani, że walka o życie sportowców, ich zdrowie oraz rywalizację na równych zasadach ma sens – wyjaśnia Michał Rynkowski dyrektor POLADA.

Beata Mikołajczyk – Rosolska to wybitna kajakarka, multimedalistka olimpijska. Z Londynu (2012) i z Rio de Janeiro (2016) wracała do Polski z brązowymi krążkami, a z Pekinu (2008) ze srebrem. Mistrzyni Świata, wielokrotna Mistrzyni Europy. Liczbę medali z imprez rangi międzynarodowej trudno zliczyć.

– Za każdym razem, kiedy stawałam na starcie wierzyłam, że rywale grają fair. Zawodnik może przegrać z kimś lepszym, to jest naturalne, ale kiedy przegrywa z dopingiem, to bardzo boli. Pojawia się uczucie zdrady, niesprawiedliwości i żalu. Doping może pomóc poprawić na chwilę światowy rekord, wynieść kogoś na sportowe wyżyny, ale to nie jest prawdziwe. Moje wszystkie sukcesy zawsze były prawdziwe i takimi zostaną już do końca historii światowego sportu – podkreśla Beata Mikołajczyk-Rosolska ambasadorka „Gramy Fair”.

Oktawia Nowacka jest uważana za odkrycie pięcioboju nowoczesnego kobiet w Polsce. Jest brązową medalistką Igrzysk Olimpijskich Rio de Janeiro 2016, drużynową mistrzynią świata, mistrzynią Światowych Igrzysk Wojskowych, wielokrotną medalistką Mistrzostw Świata, Europy i Światowych Igrzysk Wojskowych.

– Moje życiowe zasady nie pozwalają mi na to by tolerować doping. To jest szkoda, którą wyrządza się nie tylko swojemu zdrowiu, ale całej sportowej rodzinie. To jest po prostu oszustwo. Nie chcę sobie nawet wyobrażać, co mogłabym czuć, gdybym wiedziała, że moje rywalki i rywale nie grają uczciwie. Ja zawsze przestrzegam reguł fair – play, dlatego z wielką przyjemnością angażuję się w inicjatywę Polskiej Agencji Antydopingowej i mówię NIE dla dopingu – dodaje Oktawia Nowacka, ambasadorka projektu „Biegam z czystą przyjemnością” oraz „Gramy Fair”.

Ogólnopolska antydopingowa kampania informacyjno- edukacyjna „Gramy Fair” rozpoczęła się w kwietniu 2019 roku. Kampania skierowana jest do sportowców wyczynowych, sportowców amatorów i młodzieży. Jej celem jest budowa świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie. Tylko w pierwszym półroczu 2021 roku w ramach projektu przeszkolonych z wiedzy antydopingowej zostało blisko 3 tysiące uczniów, zawodników i trenerów. Odbyło się ponad 40 szkoleń.

Ambasadorami kampanii „Gramy Fair” zostali czołowi i uznani sportowcy, w tym: medaliści Mistrzostw Europy, Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich. Obok Beaty Mikołajczyk – Rosolskiej i Oktawii Nowackiej są nimi: Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, Monika Pyrek, Luiza Złotkowska, Wojciech Makowski, Andżelika Cichocka, Arkadiusz Malarz oraz dziennikarz sportowy Michał Pol.