Sponsorzy MKOl

Program Partnerski Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego to najwyższy poziom sponsoringu olimpijskiego, przyznający wyłączne prawa marketingowe do Letnich, Zimowych i Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich wybranej grupie globalnych partnerów.

Program – stworzony przez MKOl w 1985 roku – przyciąga jedne z najbardziej znanych międzynarodowych firm na świecie. Ich wsparcie stanowi podstawę do organizacji igrzysk olimpijskich i pomocy sportowcom z ponad 200 krajów.



Airbnb to jeden z największych serwisów internetowych na  świecie umożliwiający wynajem miejsc noclegowych i rezerwację lokalnych atrakcji. Oferuje ponad 7 milionów punktów zakwaterowania oraz 40 000 atrakcji, które obsługiwane są przez lokalnych gospodarzy.

Airbnb, jako silnik wspierający gospodarkę, pomógł milionom przedsiębiorców z branży hotelarskiej zarabiać na swojej przestrzeni i pasjach, jednocześnie zachowując korzyści finansowe płynące z turystyki we własnych społecznościach. Z usług Airbnb skorzystało już ponad pół miliarda osób, a dzięki dostępowi w 62 językach na terenie 191 krajów Airbnb promuje kontakty międzyludzkie, poczucie przynależności i zaufanie na całym świecie.

Odkąd w 2019 roku Airbnb zostało Światowym Partnerem Olimpijskim,  przedstawiciele portalu zobowiązali się do zapewnienia takich opcji podróży, które są opłacalne ekonomicznie, sprzyjają włączeniu społecznemu i są przyjazne dla środowiska. Takie działania zmniejszą koszty zakwaterowania po stronie organizatorów Igrzysk Olimpijskich i innych interesariuszy, zminimalizują potrzebę budowania nowej infrastruktury i wygenerują bezpośrednie dochody dla gospodarzy i społeczności lokalnych.


Misją Grupy Alibaba jest ułatwienie prowadzenia interesów w dowolnym miejscu. Celem firmy jest budowa przyszłej infrastruktury handlowej.

Grupa Alibaba została Światowym Partnerem Olimpijskim w 2017 roku i od tego czasu angażuję się w pomoc nad transformacją Igrzysk Olimpijskich do ery cyfrowej. Grupa Alibaba wspomaga Międzynarodowy Komitet Olimpijski i Ruch Olimpijski poprzez wprowadzanie innowacji do handlu elektronicznego, usług w chmurze oraz sprzedaży biletów i platform cyfrowych. Dzięki temu możliwe staje się zapewnienie bardziej angażujących, bezpiecznych i i wydajnych doświadczeń olimpijskich dla wszystkich członków Rodziny Olimpijskiej i milionów kibiców na całym świecie.


Allianz na świecie
Allianz powstał w 1890 roku w Niemczech. Dzisiaj to największy europejski ubezpieczyciel i jedna z największych instytucji finansowych świata, zatrudniająca ponad 150 000 pracowników w 70 krajach. Zarządza aktywami wartymi ponad 1,7 miliarda euro. Przychody firmy w 2020 roku wyniosły 140 miliardów euro. Grupa Allianz świadczy usługi 100 milionom klientów.

Allianz w Polsce
Allianz rozpoczął działalność w naszym kraju w 1997 roku. W tym czasie Obecnie jest czołową instytucją oferującą szeroki zakres usług finansowych: ubezpieczenia, inwestycje, emerytury. Z produktów Grupy Allianz Polska korzystają już ponad 2 miliony klientów indywidualnych, firm oraz instytucji. Allianz Polska stawia na wysoka jakość obsługi klientów, zdobywając za nią liczne wyróżnienia.

W 2021 roku Allianz w Polsce oficjalnie rozpoczął ośmioletnie, światowe partnerstwo z Ruchem Olimpijskim i Ruchem Paraolimpijskim, potwierdzając tym samym swoje wieloletnie zaangażowanie w sport, opierające się m.in. na współpracy z Ruchem Paraolimpijskim, która globalnie trwa od 14 lat. Tym samym Allianz jest jedną z zaledwie 15 marek na całym świecie, która może wspierać najbardziej prestiżowe zmagania sportowców.

W ramach działań ubezpieczyciel będzie aktywnie współpracował z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz kontynuuje już rozpoczęte inicjatywy z Polskim Komitetem Paraolimpijskim. Partnerstwo obejmuje lata 2021-2028. 


Atos to światowy lider w dziedzinie transformacji cyfrowej, zatrudniający około 110 000 pracowników w 73 krajach, którego roczne przychody szacuje się na około 11 miliardów euro.  Jako europejski numer jeden w dziedzinie Big Data, cyberbezpieczeństwa, wysokowydajnych obliczeń i cyfrowych miejsc pracy, grupa zapewnia usługi w chmurze, infrastrukturę i zarządzanie danymi, rozwiązania biznesowe i platformowe, a także usługi transakcyjne za pośrednictwem Worldline, europejskiego lidera w branży płatniczej.

Atos jest kluczowym dostawcą technologii dla Ruchu Olimpijskiego od 1989 roku, a od 2001 roku Światowym Partnerem Informatycznym. Jako lider w dziedzinie transformacji cyfrowej Atos ma za zadanie zapewnienie pełnej łączności, bezpieczeństwa i cyfryzacji Igrzysk Olimpijskich.


Bridgestone z siedzibą w Tokio w Japonii jest największym na świecie producentem opon i gumy, zatrudniającym prawie 144 000 pracowników na całym świecie. Firma jest również liderem w zakresie produkcji dóbr przemysłowych, budowlanych oraz sportowych. Jej produkty i usługi są dostępne w ponad 150 krajach.

Jako Światowy Partner Olimpijski od 2014 roku, firma może pochwalić się swoim zaangażowaniem w odpowiedzialność społeczną, ochronę środowiska i szacunek dla różnorodności – czyli we wszystkie założenia Karty Olimpijskiej, które leżą u podstaw marki Bridgestone i jej misji –  „W służbie społeczeństwu najwyższej jakości”.

Bridgestone wierzy, że sport nie tylko nie stawia żadnych granic, ale również ekscytuje, jednoczy i inspiruje ludzi ze wszystkich środowisk. W związku z tym firma mocno angażuje się we wsparcie sportu, a włączenie się do programu Światowych Partnerów Olimpijskich było naturalną, strategiczną ewolucją wsparcia dla sportu i pasji.


Coca-Cola Company to firma produkująca napoje, której produkty są sprzedawane w ponad 200 krajach na całym świecie Dąży do pozytywnego wpływu na życie ludzi, społeczności i planetę poprzez uzupełnianie wody, recykling opakowań, zrównoważone praktyki zaopatrzenia i redukcję emisji dwutlenku węgla. Wraz ze swoimi partnerami rozlewniczymi firma zatrudnia ponad 700 000 osób, pomagając stworzyć możliwości gospodarcze dla lokalnych społeczności na całym świecie.

Coca-Cola wspiera sportowców olimpijskich poprzez sponsoring oraz inwestycje w programy sportowe dla młodzieży i narodowe reprezentacje olimpijskie.


Założona w 1999 roku, Mengniu Dairy Group zajęła 10. miejsce na świecie pod względem wielkości firmy mleczarskiej na świecie (2017). Dwudziestoletnie doświadczenie na rynku pozwoliło firmie Mengniu opracować zróżnicowaną matrycę produktów, w tym płynne mleko, lody, mleko w proszku, napoje mleczne i sery. Mengniu posiada obecnie 38 baz produkcyjnych w Chinach, jedną w Nowej Zelandii i jedną w Indonezji.

Mengniu to pierwsza chińska firma produkująca szybko zbywalne towary konsumpcyjne, która została Światowym Partnerem Olimpijskim. Współpraca ta wpisuje się w plany rozwoju firmy, która dąży do tego, aby do 2025 roku stać się jednym z czołowych producentów wyrobów mleczarskich na świecie.


Intel jest światowym liderem w projektowaniu i produkcji produktów oraz technologii dla coraz bardziej inteligentnego świata, z wizją wzbogacania życia każdego człowieka na ziemi. Siedziba firmy Intel znajduje się w Santa Clara w Kalifornii i zatrudnia 106 000 osób, w 600 zakładach, na terytorium 63 krajów.

Intel został Światowym Partnerem Olimpijskim w 2017 roku i od tego czasu czynnie współpracuje z MKOl w celu zwiększenia poziomu interakcji, łączności i zaangażowania fanów na Igrzyskach Olimpijskich.

Pierwsze owoce tej współpracy widoczne były w czasie XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018, gdzie partnerstwo otworzyło nowe horyzonty i pomogło przyspieszyć wdrażanie nowych technologii, takich jak 5G, sztuczna inteligencja, czy immersyjne media i drony.


OMEGA to prestiżowy szwajcarski zegarmistrz i członek Swatch Group Ltd. Od 1848 roku marka jest synonimem doskonałości, innowacyjności i precyzji, a także pionierskiego ducha, który przejawia się w podbojach oceanów i kosmosu. Od 1965 roku OMEGA Speedmaster był noszony podczas każdej załogowej misji NASA, w tym wszystkich sześciu lądowań na Księżycu.

Od 1932 roku OMEGA była oficjalnym chronometrażystą Igrzysk Olimpijskich 28 razy. Rola ta dotyczyła nie tylko precyzyjnego pomiaru czasu w wielu różnych dyscyplinach sportowych, ale także konsekwentnego rozwoju i ewolucji niezbędnego sprzętu, na którym polegają współcześni sportowcy. Rola olimpijska rozciąga się również na Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie.


Panasonic Corporation dostarcza na Igrzyska Olimpijskie najnowocześniejszy cyfrowy sprzęt audio i wideo.

Panasonic rozpoczął swoje zaangażowanie w Igrzyska Olimpijskie w 1984 roku w Los Angeles jako dostawca profesjonalnego systemu nagłaśniającego i dużego wyświetlacza wideo dla głównego stadionu. Firma została Światowym Partnerem Olimpijskim w 1987 roku.


Firma posiada jedno z najsilniejszych portfolio zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, w tym: Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Gain®, Pringles®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun® i Fusion®.

Społeczność P&G obejmuje około 135 000 pracowników pracujących w około 80 krajach na całym świecie.


Samsung to  jedna z największych południowokoreańskich grup biznesowych zrzeszających przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe działające w wielu branżach, oraz instytucje finansowe. Firma inspiruje świat i kształtuje przyszłość dzięki przełomowym pomysłom i technologiom.

Samsung angażuje się w Igrzyska Olimpijskie od Igrzysk XXIV Olimpiady Seul 1988, gdzie przyjął rolę lokalnego sponsora. Współpraca z MKOl rozwinęło się tuż przed XVIII Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi Nagano 1998, kiedy Samsung oficjalnie został Światowym Partnerem Olimpijskim w kategorii urządzeń do komunikacji bezprzewodowej.


Toyota Motor Corporation to globalna firma zajmująca się mobilnością. Toyota produkuje samochody od 1937 roku, a siedziba firmy znajduje się w Toyota City w Japonii. Obecnie Toyota z dumą zatrudnia 370 000 pracowników w społecznościach na całym świecie, produkuje około 10 milionów pojazdów rocznie w 29 krajach i sprzedaje je w ponad 170 krajach.

Toyota została Światowym Partnerem Olimpijskim w 2015 roku. Firma angażuje się w rozwój mobilności traktując ją jako źródło inspiracji i sposób na poprawę jakości życia. Zgodnie z Agendą Olimpijską 2020, której jednym z głównych filarów jest zrównoważony rozwój, Toyota współpracuje z Komitetami Organizacyjnymi w celu zapewnienia na igrzyskach zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności.


Visa jest liderem w dziedzinie płatności internetowych i pionierem w tworzeniu u-commerce, czyli handlu uniwersalnego, który daje możliwości prowadzenia handlu w dowolnym miejscu i w dowolny sposób, o każdej porze.

Visa International jest Światowym Partnerem Olimpijskim od 1986 roku. Oprócz świadczenia usług płatniczych Komitetom Organizacyjnym i widzom olimpijskim, Visa International rozwinęła tradycję programów wspierających olimpijczyków w wielu krajach, a także programów, które uczą młodzież o historii, wartościach i ideałach Ruchu Olimpijskiego.


Deloitte świadczy wiodące w branży usługi audytorskie, podatkowe i prawne, konsultingowe, doradztwa finansowego i doradztwa w zakresie ryzyka dla prawie 90% firm z listy Fortune Global 500 oraz tysięcy firm prywatnych. Specjaliści Deloitte osiągają wymierne i trwałe rezultaty, które pomagają wzmocnić zaufanie publiczne do rynków kapitałowych, umożliwiają klientom przekształcanie się i rozwój, a także wytyczają drogę w kierunku silniejszej gospodarki i bardziej zrównoważonego świata. Bazując na ponad 175-letniej historii firmy, Deloitte działa w ponad 150 krajach i terytoriach.

Główną rolą firmy Deloitte, jako Globalnego Partnera Olimpijskiego, będzie wykorzystanie wiedzy z zakresu zarządzania i doradztwa biznesowego, aby pomóc we wzmocnieniu i zabezpieczeniu cyfrowego ekosystemu MKOl i całego Ruch Olimpijski.