Sponsorzy MKOl

Program Partnerski Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego to najwyższy poziom sponsoringu olimpijskiego, przyznający wyłączne prawa marketingowe do Letnich, Zimowych i Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich wybranej grupie globalnych partnerów.

Program – stworzony przez MKOl w 1985 roku – przyciąga jedne z najbardziej znanych międzynarodowych firm na świecie. Ich wsparcie stanowi podstawę do organizacji igrzysk olimpijskich i pomocy sportowcom z ponad 200 krajów.

AirBnB

Airbnb to jeden z największych serwisów internetowych na  świecie umożliwiający wynajem miejsc noclegowych i rezerwację lokalnych atrakcji. Oferuje ponad 7 milionów punktów zakwaterowania oraz 40 000 atrakcji, które obsługiwane są przez lokalnych gospodarzy.

Airbnb, jako silnik wspierający gospodarkę, pomógł milionom przedsiębiorców z branży hotelarskiej zarabiać na swojej przestrzeni i pasjach, jednocześnie zachowując korzyści finansowe płynące z turystyki we własnych społecznościach. Z usług Airbnb skorzystało już ponad pół miliarda osób, a dzięki dostępowi w 62 językach na terenie 191 krajów Airbnb promuje kontakty międzyludzkie, poczucie przynależności i zaufanie na całym świecie.

Odkąd w 2019 roku Airbnb zostało Światowym Partnerem Olimpijskim,  przedstawiciele portalu zobowiązali się do zapewnienia takich opcji podróży, które są opłacalne ekonomicznie, sprzyjają włączeniu społecznemu i są przyjazne dla środowiska. Takie działania zmniejszą koszty zakwaterowania po stronie organizatorów Igrzysk Olimpijskich i innych interesariuszy, zminimalizują potrzebę budowania nowej infrastruktury i wygenerują bezpośrednie dochody dla gospodarzy i społeczności lokalnych.


Alibaba Group

Misją Grupy Alibaba jest ułatwienie prowadzenia interesów w dowolnym miejscu. Celem firmy jest budowa przyszłej infrastruktury handlowej.

Grupa Alibaba została Światowym Partnerem Olimpijskim w 2017 roku i od tego czasu angażuję się w pomoc nad transformacją Igrzysk Olimpijskich do ery cyfrowej. Grupa Alibaba wspomaga Międzynarodowy Komitet Olimpijski i Ruch Olimpijski poprzez wprowadzanie innowacji do handlu elektronicznego, usług w chmurze oraz sprzedaży biletów i platform cyfrowych. Dzięki temu możliwe staje się zapewnienie bardziej angażujących, bezpiecznych i i wydajnych doświadczeń olimpijskich dla wszystkich członków Rodziny Olimpijskiej i milionów kibiców na całym świecie.


Allianz Group

Grupa Allianz jest wiodącym na świecie ubezpieczycielem, który zrzesza ponad 100 milionów klientów detalicznych i korporacyjnych w ponad 70 krajach. Klienci Allianz korzystają z szerokiej gamy usług ubezpieczeniowych dla osób fizycznych i firm. Allianz jest jednym z największych inwestorów na świecie, zarządzającym około 774 miliardami euro w imieniu swoich klientów ubezpieczeniowych.

Dzięki systematycznej integracji kryteriów ekologicznych i społecznych z  procesami biznesowymi i decyzjami inwestycyjnymi, Grupa Allianz jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Indeksie Zrównoważonego Rozwoju Dow Jones. W 2019 roku ponad 147000 pracowników osiągnęło łączne przychody w wysokości 142 miliardów euro, a zysk operacyjny grupy wyniósł 11,9 miliarda euro.

W ramach partnerstwa olimpijskiego Grupa Allianz współpracuję z MKOl dostarczając korzystne rozwiązania ubezpieczeniowe oraz usługi wspierające Ruch Olimpijski, w tym Komitety Organizacyjne Igrzysk Olimpijskich. Celem jest również wsparcie tymi usługami Narodowych Komitetów Olimpijskich na całym świecie oraz ich interesariuszy i sportowców.  


Atos

Atos to światowy lider w dziedzinie transformacji cyfrowej, zatrudniający około 110 000 pracowników w 73 krajach, którego roczne przychody szacuje się na około 11 miliardów euro.  Jako europejski numer jeden w dziedzinie Big Data, cyberbezpieczeństwa, wysokowydajnych obliczeń i cyfrowych miejsc pracy, grupa zapewnia usługi w chmurze, infrastrukturę i zarządzanie danymi, rozwiązania biznesowe i platformowe, a także usługi transakcyjne za pośrednictwem Worldline, europejskiego lidera w branży płatniczej.

Atos jest kluczowym dostawcą technologii dla Ruchu Olimpijskiego od 1989 roku, a od 2001 roku Światowym Partnerem Informatycznym. Jako lider w dziedzinie transformacji cyfrowej Atos ma za zadanie zapewnienie pełnej łączności, bezpieczeństwa i cyfryzacji Igrzysk Olimpijskich.


Bridgestone

Bridgestone z siedzibą w Tokio w Japonii jest największym na świecie producentem opon i gumy, zatrudniającym prawie 144 000 pracowników na całym świecie. Firma jest również liderem w zakresie produkcji dóbr przemysłowych, budowlanych oraz sportowych. Jej produkty i usługi są dostępne w ponad 150 krajach.

Jako Światowy Partner Olimpijski od 2014 roku, firma może pochwalić się swoim zaangażowaniem w odpowiedzialność społeczną, ochronę środowiska i szacunek dla różnorodności – czyli we wszystkie założenia Karty Olimpijskiej, które leżą u podstaw marki Bridgestone i jej misji –  „W służbie społeczeństwu najwyższej jakości”.

Bridgestone wierzy, że sport nie tylko nie stawia żadnych granic, ale również ekscytuje, jednoczy i inspiruje ludzi ze wszystkich środowisk. W związku z tym firma mocno angażuje się we wsparcie sportu, a włączenie się do programu Światowych Partnerów Olimpijskich było naturalną, strategiczną ewolucją wsparcia dla sportu i pasji.


Coca-Cola

Coca-Cola Company to firma produkująca napoje, której produkty są sprzedawane w ponad 200 krajach na całym świecie Dąży do pozytywnego wpływu na życie ludzi, społeczności i planetę poprzez uzupełnianie wody, recykling opakowań, zrównoważone praktyki zaopatrzenia i redukcję emisji dwutlenku węgla. Wraz ze swoimi partnerami rozlewniczymi firma zatrudnia ponad 700 000 osób, pomagając stworzyć możliwości gospodarcze dla lokalnych społeczności na całym świecie.

Coca-Cola wspiera sportowców olimpijskich poprzez sponsoring oraz inwestycje w programy sportowe dla młodzieży i narodowe reprezentacje olimpijskie.


Mengniu

Założona w 1999 roku, Mengniu Dairy Group zajęła 10. miejsce na świecie pod względem wielkości firmy mleczarskiej na świecie (2017). Dwudziestoletnie doświadczenie na rynku pozwoliło firmie Mengniu opracować zróżnicowaną matrycę produktów, w tym płynne mleko, lody, mleko w proszku, napoje mleczne i sery. Mengniu posiada obecnie 38 baz produkcyjnych w Chinach, jedną w Nowej Zelandii i jedną w Indonezji.

Mengniu to pierwsza chińska firma produkująca szybko zbywalne towary konsumpcyjne, która została Światowym Partnerem Olimpijskim. Współpraca ta wpisuje się w plany rozwoju firmy, która dąży do tego, aby do 2025 roku stać się jednym z czołowych producentów wyrobów mleczarskich na świecie.


Dow

Dow to przedsiębiorstwo chemiczne z główną siedzibą w Midland w Stanach Zjednoczonych, które dąży do osiągnięcia zyskownego wzrostu i stania się najbardziej innowacyjną, zorientowaną na klienta, integrującą i zrównoważoną firmą zajmującą się materiałami chemicznymi. Dow posiada 113 zakładów produkcyjnych w 31 krajach i zatrudnia około 37 000 osób.

Jako Światowy Partner Olimpijski wnosi do Ruchu Olimpijskiego światowej klasy portfolio zaawansowanych, zrównoważonych i wiodących produktów, które umożliwiają dostarczanie rozwiązań zaprojektowanych tak, aby spełnić niemal każdą potrzebę –  zarówno na boisku, jak i poza nim.


GE

GE to firma oferująca zaawansowane technologie i usługi, która podejmuje najtrudniejsze wyzwania świata. Zajmuje się innowacjami w dziedzinie energii, zdrowia, transportu i infrastruktury, działa w ponad 100 krajach i zatrudnia około 300 000 osób na całym świecie.

GE ściśle współpracuje z krajami i miastami gospodarzami oraz z Komitetami Organizacyjnymi w celu zapewnienia rozwiązań infrastrukturalnych dla obiektów olimpijskich, w tym zasilania, oświetlenia, uzdatniania wody i transportu. GE dostarcza również lokalnym szpitalom sprzęt do obrazowania diagnostycznego i rozwiązania technologiczne dla opieki zdrowotnej, takie jak ultradźwięki, rezonans magnetyczny i elektroniczne zapisy medyczne, aby pomóc lekarzom w leczeniu sportowców.


Intel

Intel jest światowym liderem w projektowaniu i produkcji produktów oraz technologii dla coraz bardziej inteligentnego świata, z wizją wzbogacania życia każdego człowieka na ziemi. Siedziba firmy Intel znajduje się w Santa Clara w Kalifornii i zatrudnia 106 000 osób, w 600 zakładach, na terytorium 63 krajów.

Intel został Światowym Partnerem Olimpijskim w 2017 roku i od tego czasu czynnie współpracuje z MKOl w celu zwiększenia poziomu interakcji, łączności i zaangażowania fanów na Igrzyskach Olimpijskich.

Pierwsze owoce tej współpracy widoczne były w czasie XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018, gdzie partnerstwo otworzyło nowe horyzonty i pomogło przyspieszyć wdrażanie nowych technologii, takich jak 5G, sztuczna inteligencja, czy immersyjne media i drony.


Omega

OMEGA to prestiżowy szwajcarski zegarmistrz i członek Swatch Group Ltd. Od 1848 roku marka jest synonimem doskonałości, innowacyjności i precyzji, a także pionierskiego ducha, który przejawia się w podbojach oceanów i kosmosu. Od 1965 roku OMEGA Speedmaster był noszony podczas każdej załogowej misji NASA, w tym wszystkich sześciu lądowań na Księżycu.

Od 1932 roku OMEGA była oficjalnym chronometrażystą Igrzysk Olimpijskich 28 razy. Rola ta dotyczyła nie tylko precyzyjnego pomiaru czasu w wielu różnych dyscyplinach sportowych, ale także konsekwentnego rozwoju i ewolucji niezbędnego sprzętu, na którym polegają współcześni sportowcy. Rola olimpijska rozciąga się również na Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie.


Panasonic

Panasonic Corporation dostarcza na Igrzyska Olimpijskie najnowocześniejszy cyfrowy sprzęt audio i wideo.

Panasonic rozpoczął swoje zaangażowanie w Igrzyska Olimpijskie w 1984 roku w Los Angeles jako dostawca profesjonalnego systemu nagłaśniającego i dużego wyświetlacza wideo dla głównego stadionu. Firma została Światowym Partnerem Olimpijskim w 1987 roku.


P&G

Firma posiada jedno z najsilniejszych portfolio zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, w tym: Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Gain®, Pringles®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun® i Fusion®.

Społeczność P&G obejmuje około 135 000 pracowników pracujących w około 80 krajach na całym świecie.


Samsung

Samsung to  jedna z największych południowokoreańskich grup biznesowych zrzeszających przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe działające w wielu branżach, oraz instytucje finansowe. Firma inspiruje świat i kształtuje przyszłość dzięki przełomowym pomysłom i technologiom.

Samsung angażuje się w Igrzyska Olimpijskie od Igrzysk XXIV Olimpiady Seul 1988, gdzie przyjął rolę lokalnego sponsora. Współpraca z MKOl rozwinęło się tuż przed XVIII Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi Nagano 1998, kiedy Samsung oficjalnie został Światowym Partnerem Olimpijskim w kategorii urządzeń do komunikacji bezprzewodowej.


Toyota

Toyota Motor Corporation to globalna firma zajmująca się mobilnością. Toyota produkuje samochody od 1937 roku, a siedziba firmy znajduje się w Toyota City w Japonii. Obecnie Toyota z dumą zatrudnia 370 000 pracowników w społecznościach na całym świecie, produkuje około 10 milionów pojazdów rocznie w 29 krajach i sprzedaje je w ponad 170 krajach.

Toyota została Światowym Partnerem Olimpijskim w 2015 roku. Firma angażuje się w rozwój mobilności traktując ją jako źródło inspiracji i sposób na poprawę jakości życia. Zgodnie z Agendą Olimpijską 2020, której jednym z głównych filarów jest zrównoważony rozwój, Toyota współpracuje z Komitetami Organizacyjnymi w celu zapewnienia na igrzyskach zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności.


Visa

Visa jest liderem w dziedzinie płatności internetowych i pionierem w tworzeniu u-commerce, czyli handlu uniwersalnego, który daje możliwości prowadzenia handlu w dowolnym miejscu i w dowolny sposób, o każdej porze.

Visa International jest Światowym Partnerem Olimpijskim od 1986 roku. Oprócz świadczenia usług płatniczych Komitetom Organizacyjnym i widzom olimpijskim, Visa International rozwinęła tradycję programów wspierających olimpijczyków w wielu krajach, a także programów, które uczą młodzież o historii, wartościach i ideałach Ruchu Olimpijskiego.