ZIO Pekin 2022 obejrzało ponad 2 miliardy ludzi

Według niezależnych badań przeprowadzonych na zlecenie Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 dotarły do ​​globalnej widowni liczącej ponad 2 miliardy ludzi.

Relacje z Pekinu oglądało w sumie 2,01 miliarda unikalnych widzów za pośrednictwem telewizji linearnej i platform cyfrowych, co stanowi 5-procentowy wzrost w stosunku do ZIO PyeongChang 2018.

Widzowie na całym świecie obejrzeli łącznie 713 miliardów minut transmisji z igrzysk w kanałach Olympic Media Rights Partners, co stanowi 18-procentowy wzrost w porównaniu z PyeongChang 2018, co podkreśla ciągły apetyt na transmisje olimpijskie.

Partnerzy ds. praw medialnych udostępnili fanom więcej godzin relacji niż podczas jakiejkolwiek poprzedniej edycji zimowych igrzysk olimpijskich, w tym rekordowe 120 670 godzin za pośrednictwem platform cyfrowych.

Inne ustalenia obejmują to, że prawie połowa ankietowanych widzów w Pekinie 2022 stwierdziła, że ​​chce oglądać więcej relacji z igrzysk olimpijskich w przyszłości. Apetyt ten szczególnie silny jest wśród młodzieży, gdzie taką deklarację złożyło 57 procent widzów w wieku od 13 do 19 lat.

Oprócz znacznego wzrostu oglądalności cyfrowej i konsumpcji transmisji, platformy internetowe i aplikacje igrzysk olimpijskich osiągnęły w 2022 roku 68 milionów unikalnych użytkowników – ponad dwukrotnie więcej niż w 2018 roku.

Olimpijskie treści w mediach społecznościowych również osiągnęły niesamowitą liczbę 3,2 miliarda zaangażowania w okresie igrzysk, przyciągając ponad 11 milionów nowych obserwujących na różnych platformach.

W rezultacie Pekin 2022 stał się najbardziej zaangażowanymi cyfrowo zimowymi igrzyskami olimpijskimi w historii, dzięki nowym technologiom i innowacjom cyfrowym, które pozwalają większej liczbie fanów niż kiedykolwiek oglądać, śledzić i angażować się w w nie na różnych platformach i urządzeniach. Według niezależnych badań, dwie na trzy ankietowane osoby śledziły w pewnym stopniu Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022.

Badania nadawcze oraz ankiety wśród konsumentów i sportowców zostały przeprowadzone przez Publicis Sport & Entertainment. Badania konsumenckie objęły ponad 28 000 osób w lutym i marcu 2022 r. w 16 krajach, ze wszystkimi respondentami w wieku od 13 do 65 lat.

MKOl