adidas zaprezentował stroje reprezentacyjne, które tego lata będą noszone przez sportowców z całego świata. Spójny design i DNA wszystkich kolekcji nawiązujące do ognia pasji, jaki każdy atleta nosi w sobie, niezależnie od kraju pochodzenia czy uprawianej dyscypliny, został wzbogacony o unikalne dla każdego narodu symbole i elementy.
Marina Moguš, General Manager Central Europe, adidas: “Z niecierpliwością czekamy na Paryż 2024 oraz wyposażenie Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Paralimpijskiego w nasze najlepsze produkty. Razem chcemy celebrować złote chwile i przenieść euforię ze stolicy Francji do Polski. Dzięki naszej kolekcji, kibice również w domu mogą poczuć się częścią polskiego zespołu.”
Zaprojektowane, aby zjednoczyć sportowców w ramach jednej pasji
Wszystkich sportowców łączy pasja oraz chęć rywalizacji. Ten wewnętrzny ogień do walki płonie najjaśniej podczas dużych międzynarodowych imprez. W projektach adidas płomień został podkreślony poprzez efektowne czcionki i detale znajdujące się na odzieży stworzonej dla wspieranych przez adidas dziewięciu komitetów olimpijskich oraz sześciu komitetów paralimpijskich.
Jacqueline King, Design Director, Specialist Sports, adidas: „Wierzymy, że nie ma lepszego momentu, niż nadchodzący turniej celebrujący różnorodność sportu, by pokazać jak ważny dla zawodników jest właściwie zaprojektowany strój. Kolekcje zainspirowane symboliką narodową nie tylko pomagają sportowcom osiągać najlepsze wyniki, gdy narasta presja. Są także elementem łączącym ich z rodzinnymi krajami. Wizualizacje wewnętrznego ognia oraz symboli narodowych połączyliśmy w zestaw, którego główną cechą jest prostota – otrzymując w ten sposób elegancką i nowoczesną kolekcję”.
W kolekcji przygotowanej dla polskich sportowców dominują dwa kolory narodowej flagi. Nieodłącznym elementem jest, nawiązujący do godła Polski, orzeł. Na odzieży wyróżniać się będzie także unikalny nadruk – zakrzywione linie imitujące tańczące ruchy ognia, symbolizujące wewnętrzny ogień pasji. Jest to element łączący projekty wszystkich komitetów olimpijskich oraz paralimpijskich występujących w kolekcji marki adidas.
W Paryżu, polscy olimpijczycy i paralimpijczycy wystąpią w produktach marki adidas podczas dekoracji medalowej, a także w trakcie treningów oraz pobytu w wiosce olimpijskiej. Ponadto, narodowe reprezentacje siatkarzy oraz zapaśników założą je podczas walki o medale.
Pierwszy raz w historii marki, aż 86 proc. (196 z 227 bazowych styli) strojów startowych, treningowych oraz przeznaczonych na ceremonie medalowe, zaprojektowanych zostało w oparciu o uniwersalne zasady projektowania, tak by umożliwić wszystkim sportowcom – zarówno tym bez, jak i z niepełnosprawnościami – rywalizację na najwyższym poziomie, w pełnym poczuciu komfortu.
Zaprojektowane by wspierać sportowców na największych arenach
Od 100 lat, adidas współpracuje ze sportowcami, by zrozumieć potrzeby zawodników i móc w pełni na nie odpowiedzieć. Kolekcja przygotowana na najważniejsze wydarzenie tego lata jest wynikiem stałego i długoletniego zaangażowania marki w tworzenie najlepszych produktów. Jako uzupełnienie strojów reprezentacji, adidas zaprojektował kolekcję obuwia składającą się z 49 modeli butów, przygotowaną dla zawodników reprezentujących 41 różnych dyscyplin.
Produkty z kolekcji będą dostępne w sprzedaży na www.adidas.pl, a także w wybranych sklepach własnych oraz partnerskich od 1 czerwca br.
ADIDAS W PARYŻU
adidas przygotował i zaprezentował kolekcje dla dziewięciu komitetów olimpijskich i sześciu paralimpijskich. Wśród reprezentacji olimpijskich znajdują się: Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Węgry, Etiopia, Irlandia, Bahrajn, Kuba i Turcja. Wśród reprezentacji paralimpijskich zaś: Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Kuba, Turcja i Irlandia.
Ponadto, adidas będzie także sponsorem Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Francuskiej Federacji Lekkoatletyki oraz Francuskiej Federacji Piłki Ręcznej.
O ADIDAS
adidas jest światowym liderem w branży sportowej. Firma z siedzibą w Herzogenaurach (Niemcy) zatrudnia ponad 59 000 pracowników na całym świecie. W 2023 r. wygenerowała sprzedaż o wartości 21,4 miliarda euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.adidas-Group.com.