„Jesteśmy jedną drużyną” – rusza kampania promocyjna PKOl!

Polski Komitet Olimpijski rozpoczął kampanię promocyjną pod hasłem „Jesteśmy jedną drużyną.” Jej twarzami są reprezentanci Polski na Igrzyska XXXII Olimpiady Tokio 2020 – między innymi młociarka, dwukrotna mistrzyni olimpijska Anita Włodarczyk, kolarz Mateusz Rudyk, najlepszy polski oszczepnik Marcin Krukowski i Gabriela Sasnal – gimnastyczka sportowa. Elementem kampanii są także piktogramy nawiązujące do Igrzysk Olimpijskich Tokio 1964.

– Chcemy w tych trudnych czasach i podczas innych niż dotąd igrzysk zmotywować kibiców do wspólnego kibicowania i integracji wokół pozytywnych, sportowych emocji. Chcemy pokazać siłę, energię i walkę naszej reprezentacji – mówi Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Przewodniczący Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Tokio 2020.

Kampania promocyjna będzie prowadzona na ulicach polskich miast, w telewizji, radiu, Internecie i prasie. Jej celem jest promocja Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, podkreślenie jej jedności i wspólnoty celów oraz zachęta do kibicowania polskim zawodnikom.

– Nieprzypadkowo uczestnikami kampanii są sportowcy reprezentujący różne dyscypliny. Igrzyska olimpijskie to przecież największa multidyscyplinarna sportowa impreza świata. Chcemy zachęcić wszystkich kibiców do tego, by mocno kibicowali Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej i przesyłali polskim zawodnikom dobrą energię. To nie będą dla nich łatwe starty – na trybunach nie będzie kibiców, którzy są ogromną siłą napędową dla każdego sportowca – podkreśla Adam Krzesiński, Sekretarz Generalny Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Zastępca Przewodniczącego Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Tokio 2020.

W sesji zdjęciowej na potrzeby kampanii promocyjnej Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Tokio 2020 oraz Sponsorów i Partnerów PKOl udział wzięło 13 polskich sportowców wyjeżdżających do Tokio: Anita Włodarczyk (lekkoatletyka), Ewa Trzebińska (szermierka), Mateusz Rudyk (kolarstwo torowe), Aleksandra Jarmolińska (strzelectwo sportowe), Radosław Kawęcki (pływanie), Karolina Koszewska (boks), Łukasz Gutkowski (pięciobój nowoczesny), Roksana Zasina (zapasy), Gabriela Sasnal (gimnastyka sportowa), Aleksandra Mirosław (wspinaczka sportowa), Agata Ozdoba-Błach (judo), Marcin Krukowski (lekkoatletyka) i Kornelia Lesiewicz (lekkoatletyka).

Celem kampanii jest także prezentacja sponsorów PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, bez których wyjazd reprezentantów Polski na Igrzyska nie byłby możliwy: PKN ORLEN – Sponsora Strategicznego, Totalizatora Sportowego – Sponsora Generalnego, Enei – Sponsora, 4F – Sponsora Kolekcji Olimpijskiej, LUXMED – Głównego Partnera Medycznego i Polskich Linii Lotniczych LOT – Oficjalnego Przewoźnika.

– Dziękuję wszystkim sponsorom i partnerom za konsekwentne wspieranie PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Dzięki Wam możemy zapewnić naszym reprezentantom udział w Igrzyskach oraz odpowiednie warunki pobytu. Także dzięki Wam jesteśmy świadkami wielkich emocji i narodowej dumy – dodaje Prezes PKOl Andrzej Kraśnicki.

Igrzyska Olimpijskie to najważniejsze wydarzenie sportowe w skali międzynarodowej, gdzie sportowcy – a także kultury i języki z całego świata – spotykają się w jednym miejscu. Odpowiednia komunikacja oraz budowanie więzi ze sportowcami i kibicami oraz podkreślanie roli Sponsorów i Partnerów PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej są w tym czasie szczególnie ważne dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

PKOl przygotował więc specjalną identyfikację wizualną, poprzez którą chce pokazywać siłę i prestiż olimpijskiej marki i Ruchu Olimpijskiego oraz rolę i wsparcie naszych Partnerów.

Pomysł na komunikację Polskiego Komitetu Olimpijskiego podczas nadchodzących Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020 roku oparty jest na piktogramach dyscyplin sportowych. Każdy ze znaków jest indywidualnie zaprojektowany, a jego konstrukcja opiera się na kołach i liniach prostych. Proste formy nawiązują do kultury japońskiej. Ta idea łączy w sobie historię, a jednocześnie jest nowoczesną formą graficzną.

Piktogramy to także nawiązanie do Igrzysk Olimpijskich Tokio 1964. Właśnie wtedy po raz pierwszy zastosowano „język obrazkowy” na igrzyskach. Zaprojektowane zostały  wówczas ikonki dyscyplin sportowych, które wykorzystano do promocji i komunikacji wydarzenia. Piktogramy pozostają wciąż istotną częścią komunikacji tej najważniejszej imprezy sportowej na świecie i są znaczącym elementem identyfikacji każdych kolejnych olimpijskich zmagań.

Tokio 2020 – Historia i nowoczesność w identyfikacji wizualnej PKOl – Polski Komitet Olimpijski

Biuro Komunikacji PKOl
Fot.: PKOl – Szymon Sikora