Siła olimpijskiej marki
Symbol olimpijski wyraża działalność Ruchu Olimpijskiego i symbolizuje unię pięciu kontynentów oraz spotkanie sportowców z całego świata na Igrzyskach Olimpijskich.
(Karta Olimpijska, Reguła 8)
![](https://olimpijski.pl/wp-content/uploads/2020/09/mkol_logo-edited.png)
W 1913 roku, kiedy baron Pierre de Coubertin po raz pierwszy naszkicował pięć zazębiających się kół – niebieskie, czarne, czerwone, żółte i zielone – na białym tle, trudno było sobie wyobrazić wpływ, jaki wywrą one w ciągu następnego stulecia i później. Coubertin był przekonany, że idea olimpijska pomoże promować wartości uniwersalne, takie jak wzajemne zrozumienie, przyjaźń i tolerancja, co z kolei przyczyni się do zbudowania lepszego i bardziej pokojowego świata.
Ponad sto lat później idea Coubertina pozostaje podstawą systemu olimpijskiego, a koła olimpijskie jedną z najpotężniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie.
Marka olimpijska utrzymuje swoją globalną siłę i rozpoznawalność, ponieważ reprezentuje coś, co znacznie wykracza poza sportową rywalizację. To bezcenny „duch igrzysk”, który sprawia, że przyciąga ona uwagę publiczności i jest nieustannie pożądana w świecie marketingu sportowego.
![](https://olimpijski.pl/wp-content/uploads/2020/09/sila_olimpijskiej_marki_01-1024x682.jpg)
Wysoka rozpoznawalność:
- 85% światowej populacji rozpoznaje koła olimpijskie
Silne atrybuty i wartości marki:
- światowa (8.1 na skali do 10)
- doskonała
- różnorodna
- pokojowa
- przyjazna
Z marketingowego i brandingowego punktu widzenia, unikalne cechy i wartości związane z olimpizmem przyciągają wiodące światowe firmy, z których każda chce być kojarzona się z Igrzyskami Olimpijskimi i wartościami jakie reprezentuje marka olimpijska.
Igrzyska Olimpijskie stanowią niepowtarzalną platformę marketingową dla partnerów, pozwalając im na zaprezentowanie swojej marki miliardom ludzi na całym świecie.
![](https://olimpijski.pl/wp-content/uploads/2020/09/sila_olimpijskiej_marki_02-1024x683.jpg)
Wiodące firmy angażują się we wspieranie Ruchu Olimpijskiego, gdyż koła olimpijskie są uważane za:
- atrakcyjne – 7.9 na skali do 10
- unikalne – 76% respondentów potwierdza
Koła olimpijskie na produktach stanowią jasny przekaz, że firma wierzy w wartości olimpijskie
- 68% respondentów potwierdza
Koła olimpijskie są wyznacznikiem jakości
- 60% respondentów potwierdza
Polski Komitet Olimpijski jest organizacją pozarządową niefinansowaną ze źródeł publicznych. Środki potrzebne na finansowanie swojej działalności pochodzą z zawieranych umów sponsorskich.
Sponsor olimpijski zawierając umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim, otrzymuje na jej podstawie prawa do dóbr olimpijskich i olimpijskich aktywacji marketingowych w zamian za wsparcie finansowe.
Sponsoring olimpijski opiera się na zasadzie wyłączności w odniesieniu do kategorii produktów. PKOl działa na rzecz zachowania wartości własności olimpijskiej i ochrony wyłącznych praw sponsorów olimpijskich. Współpraca z PKOl stanowi dla partnerów atrakcyjną platformę do opracowywania projektów marketingowych, które skutecznie pomagają im w osiąganiu celów biznesowych.
![](https://olimpijski.pl/wp-content/uploads/2020/09/marketing_001.png)
![](https://olimpijski.pl/wp-content/uploads/2020/09/marketing_003-1024x699.png)