Enea, nowoczesny koncern energetyczny, została sponsorem generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Firma wybrała także Natalię Partykę, ośmiokrotną medalistkę Igrzysk Paraolimpijskich i reprezentantkę kadry narodowej, na ambasadorkę marki Enea. To początek wyjątkowej współpracy mającej na celu promocję tenisa stołowego. Enea ogłosiła także, że jest sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej i będzie wspierać zawodników polskiej reprezentacji w przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2021 roku.
Enea Sponsorem Generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego
Od tego roku sponsorem generalnym Polskiego Związku Tenisa Stołowego jest Enea. Celem współpracy jest m.in. wsparcie zawodników w przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2021 roku oraz zapewnienie optymalnych warunków do trenowania i startu w zawodach na arenie krajowej i międzynarodowej.
− Będziemy towarzyszyć zawodnikom w zmaganiach sportowych i rywalizacji w duchu fair play, ale również w dążeniach po medale. Współpraca z PZTS jest dla nas powodem do radości, jednocześnie oznacza zobowiązanie do zapewnienia konsekwentnego rozwoju tej dyscypliny w Polsce – powiedział Paweł Szczeszek, Prezes Enei. – Bardzo ważna dla Enei, jako firmy odpowiedzialnej społecznie, jest rola PZTS w promocji tenisa stołowego wśród dzieci i młodzieży. Od wielu lat angażujemy się w edukację sportową juniorów, opartą na długoterminowym rozwoju, łącząc wsparcie sportu zawodowego i szkolenie młodzieży – dodał Szczeszek.
Polski Związek Tenisa Stołowego istnieje nieprzerwanie od 1931 roku. W tym roku obchodzi jubileusz 90-lecia istnienia. PZTS zrzesza blisko 700 klubów sportowych z całego kraju, w których na co dzień trenuje ponad 11 tysięcy osób z licencjami zawodniczymi. Nazwisk takich tenisistów stołowych jak Andrzej Grubba, Leszek Kucharski czy Natalia Partyka nie trzeba nikomu przedstawiać. To dzięki nim, tenis stołowy stał się dyscypliną goszczącą w każdej szkole podstawowej czy świetlicy. Dwa lata temu Polski Związek Tenisa Stołowego rozpoczął realizację „Narodowego Programu Rozwoju Tenisa Stołowego na lata 2018-2033”.
− Nadrzędnym celem programu jest stworzenie systemu kształcenia, który pozwoli prowadzić szkolenie młodych zawodników na niespotykaną dotąd skalę, co w perspektywie kilku czy kilkunastu lat, zaowocuje najsilniejszą reprezentacją kraju w dziejach polskiego tenisa stołowego. Realizacja tak ambitnego planu wymaga współpracy z wiarygodnymi i zaangażowanymi Partnerami. Takim Partnerem jest Enea, która zechciała podjąć trud i odpowiedzialność roli sponsora generalnego Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Jestem przekonany, że nasza współpraca doprowadzi do niespotykanego dotychczas tempa rozwoju tenisa stołowego i zaowocuje kolejnymi sukcesami polskich tenisistów stołowych – powiedział Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego.
Na przestrzeni ostatnich lat, kadrowicze wielokrotnie stawali na podium międzynarodowych turniejów tenisa stołowego, zdobywając m.in. indywidualne i drużynowe medale Mistrzostw Europy oraz Igrzysk Europejskich. Powody do radości zapewnia także reprezentacja osób z niepełnosprawnościami, na czele z Natalią Partyką – ośmiokrotną medalistką Igrzysk Paraolimpijskich oraz Patrykiem Chojnowskim – zdobywcą czterech medali paraolimpijskich. Polska reprezentacja osób z niepełnosprawnościami przywozi kolejne krążki ze wszystkich turniejów, na których się pojawia. Jesteśmy niekwestionowanym liderem tenisa stołowego osób z niepełnosprawnościami w Europie.
Najważniejszym wydarzeniem dla PZTS w jubileuszowym 2021 roku będą, oprócz Igrzysk Olimpijskich w Tokio, Indywidualne Mistrzostwa Europy, Liebherr 2021 ITTF European Table Tennis Championships. Zawody odbędą się od 22 do 27 czerwca 2021 r. na warszawskim Torwarze.
Ambasadorka marki Enea
Natalia Partyka to wyjątkowa osoba, która dzięki swojemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy, niesamowitej konsekwencji jest członkiem kadry narodowej i wielokrotnie odnosiła sukcesy w międzynarodowych zawodach rangi mistrzowskiej. Reprezentowała Polskę w Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie, Londynie i Rio de Janeiro. Tenis stołowy jest bardzo dynamiczną grą, wymagającą od zawodników niezwykłej energii ruchów, szybkich reakcji i ciągłej walki ze swoimi słabościami, a jednocześnie koncentracji. Tych cech z całą pewnością nie brakuje Natalii Partyce. Jest autorytetem sportowym i wzorem dla innych, postępując fair play na zawodach i w życiu codziennym.
− Jest mi bardzo miło, że firma Enea uwierzyła we mnie, doceniła i postawiła na naszą wieloletnią współpracę. Z pewnością pomoże mi to przygotowywać się w spokoju przede wszystkim do Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich oraz do wszystkich innych wyzwań czekających na mnie w najbliższych latach. Z drugiej strony nie mogę się doczekać wspólnych przedsięwzięć na polu działań społecznych, zarówno w sferze sportu, jak i w wielu innych dziedzinach życia – powiedziała Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i ambasadorka marki Enea.
− Ta silna, ambitna, pełna pasji i energii zawodniczka to najlepsza Ambasadorka Enei. Ogrom pracy, który wkłada w grę, jest przykładem do naśladowania. Udowodniła, że można wygrać z każdą przeciwnością losu i reprezentować Polskę w Igrzyskach Olimpijskich. Swoją postawą przy stole tenisowym i w życiu codziennym inspiruje do pracy, również nad sobą. Jesteśmy dumni, że razem z Natalią Partyką będziemy popularyzować tenis stołowy, ośmielać ludzi do przezwyciężania słabości oraz aktywizować osoby niepełnosprawne do działania, a to i tak tylko niewielka część naszych wspólnych planów – powiedziała Anna Lutek, dyrektor Departamentu Public Relations i Komunikacji Enei.
Enea Sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej
Firma ogłosiła także współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim i Polską Reprezentacją Olimpijską. Jej celem jest stworzenie optymalnych warunków zawodnikom polskiej reprezentacji dla jak najlepszego przygotowania się do Igrzysk Olimpijskich w Tokio, które odbędą się w 2021 r.
– Chcemy wspierać naszych zawodników, których czeka jeden z najważniejszych występów w sportowej karierze. Współpraca z PKOl to dla nas wyróżnienie, ale także odpowiedzialność za wzmacnianie narodowej dumy Polaków oraz skuteczne promowanie aktywności i czynnego uprawiania sportu – podkreślił Paweł Szczeszek, prezes Enei.
Misją Polskiego Komitetu Olimpijskiego jest m.in. propagowanie i upowszechnianie zasad olimpizmu, rozwój i promocja sportu. To idee bardzo bliskie Enei – firmie odpowiedzialnej społecznie, która od lat z pasją wspiera polski sport.
– Do grona naszych Sponsorów i Partnerów dołącza marka o niekwestionowanej pozycji na rynku. Społecznie odpowiedzialna i zaangażowana w rozwój polskiego sportu. Jesteśmy zaszczyceni, że zyskujemy wspaniałego Sponsora, ale też Partnera, który angażuje się w promocję idei i wartości olimpijskich. Dziękuję Enei za wsparcie, życzliwość i zaangażowanie – zwłaszcza w momencie, kiedy go najbardziej potrzebujemy. Chcemy stworzyć Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak najlepsze warunki do startu – powiedział Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Enea wspiera zarówno sporty zawodowe, jak i młodzieżowe. Jest sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce oraz dwóch imprez triathlonowych: Enea Ironman 70.3 Gdynia oraz Enea Bydgoszcz Triathlon. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Jest też od czterech lat sponsorem Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich.
Informacja Prasowa ENEA
Fot.: PKOl – Szymon Sikora