Polska Fundacja Olimpijska

 

Polska Fundacja Olimpijska powstała w 1993 roku. Jej celem jest rozwój i wspieranie sportu i Ruchu Olimpijskiego oraz promocja zdrowego stylu życia, sportu powszechnego i dyscyplin olimpijskich w społeczeństwie – zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.

Dane Fundacji:
KRS 0000089870
NIP 5260014094
REGON 010331189
Adres siedziby:
Wybrzeże Gdyńskie 4
01-531 Warszawa
Polska

 


„Dzień na medal” – nowy projekt współorganizowany przez Polską Fundację Olimpijską


P&G, Polska Fundacja Olimpijska oraz sieć sklepów Biedronka połączyły siły, by wspierać wychowanie kolejnych pokoleń sportowców

19 maja ruszyła wspólna akcja Procter&Gamble, Polskiej Fundacji Olimpijskiej oraz sieci sklepów Biedronka. Projekt wesprze szkoły podstawowe w ich działaniach promujących sport wśród młodzieży. Wspólną ideą wszystkich partnerów jest budowanie właściwych nawyków w zakresie aktywności fizycznej u dzieci już od najmłodszych lat.

W 2024 roku w Paryżu odbędą się Igrzyska XXXIII Olimpiady. Będą jak zawsze okazją do tego, żeby obserwować zmagania sportowców na najwyższym światowym poziomie. Ale są także przypomnieniem, że idee olimpijskie, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości, szacunek i fair play stanowią uniwersalne wartości, z którymi warto być za pan brat już od najmłodszych lat.

Cel – wzbudzić w dzieciach zamiłowanie do aktywności fizycznej

Jednym z najważniejszych elementów składających się na zdrowy tryb życia jest aktywność fizyczna, która pozytywnie wpływa na samopoczucie i rozwój dorosłych i dzieci. Głównym celem Polskiej Fundacji Olimpijskiej jest promocja sportu oraz dyscyplin olimpijskich wśród dzieci i młodzieży. W tej kwestii niezwykle ważną rolę pełnią szkoły – szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy sport i ruch znajdują silną konkurencję, m.in. w świecie wirtualnym.  Oferując atrakcyjną ofertę zajęć sportowych i wspierając młodych sportowców, szkoły mają szansę wzbudzić w dzieciach zamiłowanie do aktywności fizycznej. Wsparcie projektów, które mogą być przez nie realizowane, daje szansę na dotarcie do wielu uczniów i wywarcie realnego wpływu.

Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Fundacji Olimpijskiej:

– Sport odgrywa istotną rolę w rozwoju dzieci i młodzieży. Wywiera pozytywny wpływ zarówno na ich rozwój fizyczny, jak i psychiczny. Pomaga wierzyć we własne siły, pokonywać słabości, kształtować charakter. Uczy wygrywać i przegrywać. Niestety – w wielu przypadkach – barierą w rozwijaniu predyspozycji sportowych dzieci i młodzieży jest brak odpowiedniego zaplecza w postaci sprzętu sportowego czy wsparcia trenerów. Wierzę, że program, który wspólnie realizujemy, pomoże wychować przyszłych, niezwykle utalentowanych  sportowców oraz kształcić dzieci i młodzież zgodnie z olimpijskimi wartościami. Dziękuję P&G oraz sieci sklepów Biedronka za doskonałe rozumienie wychowawczej roli sportu i realizację edukacyjnej, sportowej misji.

Kształtowanie zdrowych nawyków wśród dzieci zaczyna się od najmłodszych lat

Wspólny projekt Procter & Gamble, sieci sklepów Biedronka prowadzony wraz z Polską Fundacją Olimpijską jest częścią strategii „Dzień na Medal”. Angażuje szkoły do podjęcia inicjatyw, które promują sport i zachęcają do aktywności fizycznej większą liczbę uczniów. P&G jest wieloletnim partnerem  ruchu olimpijskiego. W ramach współpracy firma realizowała między innymi kampanię „Dziękuję Ci, Mamo”, poprzez którą zwracała uwagę na osoby stojące za sukcesami sportowców – ich mamy, a także wspierała sport wyczynowy dzieci zdrowych i z niepełnosprawnością.

Małgorzata Mejer, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej:

– W Procter&Gamble wierzymy, że kształtowanie zdrowych nawyków wśród dzieci, zaczyna się już od ich najmłodszych lat. Szkoły mogą w tym zakresie odegrać szczególną rolę. Stąd bierze się nasze zaangażowanie w projekty, angażujące szkoły do wspólnego tworzenia warunków, w których dzieci i młodzież będą mogły poznać i polubić sport. Ideę sportu oraz fair play promujemy już od wielu lat wraz z naszym partnerem – Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim. Byliśmy też częścią programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie”, który wspierał rozwój sportu wyczynowego, także wśród dzieci niepełnosprawnych. Tylko wspólnymi siłami możemy tworzyć dla przyszłych pokoleń świat równych szans.

Młodych sportowców może wesprzeć każdy, kto w okresie trwania kampanii wybierze w sieci sklepów Biedronka produkty P&G. Akcją objęte są marki Always, Naturella, Oral-B, Blend-a-Med, Head&Shoulders, Pantene, Old Spice, Gillette, Ariel, Lenor, Vizir, Pampers, Discreet i Fairy. Fundusze zebrane ze sprzedaży, zostaną przekazane Polskiej Fundacji Olimpijskiej na realizację zgłoszonych przez szkoły podstawowe projektów sportowych.

Jak szkoły mogą otrzymać dofinansowanie dla swoich sportowych projektów?

Do akcji mogą dołączyć wszystkie szkoły podstawowe w Polsce. Cały projekt „Dzień na Medal” podzielony jest na dwie fazy. Od 19 maja do 16 czerwca szkoły mogą zgłaszać projekty, na które chciałby otrzymać dofinansowanie. Powinny one dotyczyć działań, dzięki którym więcej dzieci będzie mogło rozwijać swoje sportowe pasje. Aby zgłosić się do programu, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: www.dziennamedal.pl i opisać pomysł, który będzie promował aktywność fizyczną wśród uczniów. Drugi etap – czyli głosowanie na najlepszy projekt potrwa od 7 lipca do 4 sierpnia. Będzie w nim mógł wziąć każdy. W efekcie głosowania 33 szkoły, wiejskie i miejskie, reprezentujące wszystkie województwa, mogą liczyć na grant w wysokości do 60 000 PLN. Zwycięzców poznamy do 14 sierpnia 2022.

Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka:

– Sieć Biedronka aktywnie włącza się w inicjatywy, które promują zdrowy styl życia. Wierzymy, że przez edukację żywieniową i promowanie aktywności fizycznej jesteśmy w stanie budować dobrą przyszłość najmłodszych. Od lat aktywnie działamy na polach edukacji żywieniowej, a także wspieramy sport – również na poziomie amatorskim. Ten projekt to dla nas naturalny krok w budowaniu prozdrowotnych postaw od najmłodszych lat. Czynne uprawianie sportu wspiera nie tylko rozwój fizyczny młodych adeptów sportu. Pomaga też budować pewność siebie, umacnia w postanowieniach i dodaje sił w walce z codziennymi przeciwnościami. Warto też, by młodzi ludzie jak najwcześniej poznawali wartości przyświecające ruchowi olimpijskiemu i zasady fair play. Organizatorzy akcji  „Dzień na medal”, realizowanej wspólnie przez P&G, PKOl i sieć sklepów Biedronka, liczą na to, że dzięki niej więcej szkół podstawowych będzie mogło realizować swoje sportowe pomysły i ambicje.


Sport odgrywa istotną rolę w rozwoju dzieci i młodzieży – wywiera pozytywny wpływ zarówno na ich rozwój fizyczny, jak i psychiczny. U dzieci niepełnosprawnych pełni także ważną funkcję terapeutyczną – pomaga odzyskać wiarę we własne siły. Niestety – w wielu przypadkach – barierą w rozwijaniu predyspozycji sportowych dzieci i młodzieży jest brak odpowiedniego zaplecza w postaci sprzętu sportowego czy wsparcia trenerów.

Program „Polskie Nadzieje Olimpijskie” to wspólna inicjatywa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, firmy Procter&Gamble oraz Telewizji Polsat. To wyraz naszego wspólnego zaangażowania w aktywizację sportową dzieci i młodzieży.

Celem tej akcji było udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży uprawiającym sporty olimpijskie, jak również wspieranie i rozpowszechnianie aktywności sportowej dzieci chorych i niepełnosprawnych za pośrednictwem właściwych organizacji, zrzeszeń czy szkół sportowych. Partnerem inicjatywy została agencja Grey Group (WPP), która przygotowała identyfikację wizualną oraz stworzyła i wspierała komunikację i promocję programu.

W ramach programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie” przyznawane były granty finansowe, pozyskiwane od sponsorów – głównie od firmy Procter&Gamble. Dyspozycja środków odbywała się poprzez Polską Fundację Olimpijską oraz Fundację Polsat.

Od 2013 r. odbyło się pięć edycji programu. Pierwsza z nich miała charakter pilotażowy, a w jej ramach granty otrzymały cztery ośrodki sportowe:

  • PKS „GWARDIA” Szczytno
  • Zespół Szkół Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Marusarza w Zakopanem
  • Niepubliczne Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Płocku
  • Tarnowskie Zrzeszenie Sportowe Niepełnosprawnych Start

Cztery edycje programu

W ramach 1. edycji zostało przekazanych 14 grantów dla dzieci i młodzieży zdrowej (I filar) oraz 4 dla dzieci i młodzieży chorej lub niepełnosprawnej (II filar). Po raz kolejny jednym z beneficjentów programu został klub „GWARDIA” Szczytno, którego podopiecznym był Konrad Bukowiecki – mistrz świata juniorów 2014, mistrz Europy juniorów 2015, mistrz świata juniorów 2016 oraz halowy mistrz świata i rekordzista Polski 2017. W ramach programu grant otrzymała również m.in. Fundacja „Akademia Integracji – Praca, Edukacja, Sport”.

W ramach 2. edycji zostało przekazanych 17 grantów dla dzieci i młodzieży zdrowej oraz 5 dla dzieci i młodzieży chorej i niepełnosprawnej. Na początku kwietnia 2017 r. ogłoszona została 3. edycja programu, w ramach której otrzymaliśmy ponad 130 wniosków od organizacji sportowych, spośród których wyłoniliśmy 25 beneficjentów I filaru i 9 beneficjentów filaru II. Ambasadorem programu został czterokrotny Mistrz Olimpijski Robert Korzeniowski.

W czerwcu 2018 r. podczas 20. Pikniku Olimpijskiego ogłoszona została lista laureatów IV edycji programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Dzięki realizacji pilotażowej oraz czterech kolejnych edycji beneficjenci I filaru otrzymali granty finansowe w wysokości prawie 3 500 000 zł – natomiast beneficjenci II filaru – ponad 1 000 000 zł.